جستجوی کلمات کلیدی در اینستاگرام
توانایی کاربران برای جستجوی کلمات کلیدی در اینستاگرام در حال ارتقا است. این شرکت اعلام کرده که کاربران انگلیسی زبان در شش کشور از جمله انگلیس، ایالات متحده، ایرلند و کانادا می توانند با استفاده از کلمات کلیدی این پلتفرم را جستجو کنند.
تا قبل از امروز فقط می شد که هشتگ ها یا اکانت ها را در اینستاگرام جستجو کرد. بنابراین به طور مثال اگر میخواستیم عبارتی را پیدا کنیم ، فقط پستهایی را میتوانستیم جستجو کنیم که یا دارای هشتگ حاوی ان عبارت بودند یا عبارت در اسم یا بیوگرافی آن صفحه وجود داشت.
اکنون اینستاگرام این اجازه را می دهد که افراد کلمات کلیدی را جستجو کنند ؛
به این معنا که پستهایی که حاوی مفهوم این عبارت هستند نمایش داده میشوند حتی اگر تگ مربوط آن عبارت را نداشته باشند.
بطور مثال اگر درباره ی "دستور العمل های سالم" جستجو میکردیم فقط پستهای حاوی هشتگهای این عبارت و اگر صفحه ای با این نام بود و یا این عبارت را در قسمت bio صفحه داشت ، به عنوان نتیجه جستجو نمایش داده میشد.
مشخص نیست که این سرویس چگونه تعیین میکند که پست درباره ی چه چیزی است.
مثلا نتیجه ی جستجوی من برای "دستور العمل های سالم" دارای دستور العمل های کلوچه های پالئو بود که مشابه چیزی نیست که کسی برای دستورالعمل های سالم جستجو کرده باشد.
پارامترهای اینستاگرام برای نمایش نتایج جستجو
اینستاگرام ،تعدادی از فاکتور ها از جمله نوع محتوی پست ، کپشن پست ها ، زمانی که پست شده و موارد دیگری را برای نمایش نتایج مرتبط در نظر می گیرد.
همچنین از یادگیری ماشینی برای پیداکردن بالاترین کیفیت محتوی مرتبط با شما استفاده میکند.
درحال حاضر فقط پست های گرید یا شبکه ای نمایش داده خواهند شد.
این تغییری بزرگ برای محتوی ظاهر است . اینستاگرام در دادن این توانایی به مردم در یافتن پست مورد نظر خود،همیشه محدود عمل کرده است.
کمپانی میگوید : جستجو محدود به موضوعات مورد علاقه عمومی و کلمات کلیدی است که در دستورالعمل های اینستاگرام قرار دارند.